Zelta Mopēda atklātā čempionāta motošosejā NOLIKUMS ir dokuments, kurš nosaka kārtību un principus, pēc kuriem tiek rīkotas Zelta Mopēda čempionāta sacensības. Ja rodas neskaidrības sakarā ar Nolikuma traktējumu vai arī atklājās Nolikuma nepilnības, paskaidrojumus sniedz un trūkumus novērš LaMSF Motošosejas komisija. Visus strīdus, kuri ir saistīti ar šā Nolikuma traktējumu un būtību, risina tikai un vienīgi Motošosejas komisija. Strīdus, kuri ir saistīti ar šā Nolikuma punktu izpildi, nepieciešamības gadījumā izskata Disciplinārā un Arbitrāžas komisija. (DAK) 1.SACENSĪBU PAMATS 1. Šo sacensību galvenais mērķis ir saglabāt un attīstīt vēsturisko „Zelta mopēda” kustību un tehnisko jaunradi, iesaistīt motosportā iesācējus, ka arī pilnveidot braukšanas prasmes, kas vajadzīgas ikdienas satiksmē, galvenokārt skolēniem, jauniešiem un bērniem. . 2.SACENSĪBU VADĪBA LaMSF Motošosejas komisija un komisijā apstiprinātais Sacensību organizators, kuram ir noslēgtas līgumsaistības ar LaMSF par šo sacensību rīkošanu. 3.SACENSĪBU KALENDĀRS - Paredzēti ? sacensību posmi. 4. DALĪBNIEKI, KLASES un EKIPĒJUMS 4.1. Dalībnieki: 4.1.1. Līdz 16 gadu vecumam obligāta vecāku vai pilnvarotas personas klātbūtne sacensību laikā. 4.1.2 Sacensības notiek satiksmei slēgtā teritorijā, līdz ar ko vadītāja apliecības un tehnikas civiltiesiskā apdrošināšana nav nepieciešama. 4.1.3. Par dalībnieka nokļūšanu starta vietā atbilstoši ceļu satiksmes noteikumu prasībām organizatori neatbild. 4.2.Mopedu klases: • Standarta vienātruma mopēdi līdz 45 ccm • Standarta divātrumu mopēdi līdz 50ccm • Sporta mopēdi līdz 50 ccm 4.3. Ekipējums: 4.3.1.Visas klasēs dalībniekam jābūt apģērbtam blīva auduma garajās biksēs un kreklā ar garajām piedurknēm. Obligāta moto ķivere un ādas cimdi. 4.3.2. Apaviem jānosedz potīti un jābūt ar cietu zoli, 4.3.3. Ķiverei jābūt slēgtā tipa - ar stikliņu, ja tiek izmantota atvērtā tipa ķivere – obligātas motobrilles. 4.3.4. Obligāti arī ceļu un elkoņu aizsargi. 4.3.5. Ieteicams ādas apģērbs. 5.ADMINSTRATĪVĀ KOMISIJA 5.1. Reģistrējoties, sportistiem jāuzrāda LaMSF vai citas valsts Motosporta federācijas (FMN) izsniegta jebkura motosporta veida licence. 5.2. Dalības maksa katra posma dalībniekam ne vairāk kā 10 LVL 5.2.1.Startējot vairākās klasēs, dalības maksa jāmaksā par katru klasi atsevišķi. 6. TEHNISKIE NOTEIKUMI 6.1. Dalībniekiem jānodrošina mopēdu tehnisko stāvokli braucēju un skatītāju drošību visā treniņu un sacensību laikā. 6.2. Dzinējs, barošanas un izplūdes sistēma. • Dzinēja darba tilpumam jāatbilst klases raksturojumam. • Dzinēja izplūdes sistēmas konstrukcijai jānodrošina tās nemainīgu darbību visu brauciena laiku. Dalībnieks ar bojātu izplūdes sistēmu tiek nekavējoši izslēgts no brauciena. • Degvielas un eļļas noplūde nav pieļaujama. • Izpūtēja ietīšana(wrapping) nav atļauta. 6.3. Rāmis un ritošā daļa. • Ritošā daļa visās klasēs brīvas konstrukcijas. • Obligātas atsevišķas darbaspējīgas bremzes uz priekšējo un aizmugurējo riteni • Aizliegtas U vai V veida velosipēdu bremzes • Aizliegts izmantot sacīkšu (bez protektora) riepas • Atklātas ķēdes gadījumā jāizmanto aizsargi, kas nepieļauj braucēja kontaktu ar ķēdi vai zobratiem • Maksimālajos pagrieziena leņķos, starp stūri un jebkuru citu (rāmis, benzīna tvertne, aptecētājs utt.) daļu jābūt min.20 mm atstarpei. • Sajūga un priekšējo bremžu sviras noapaļotas (min.Ø.10mm) • Ieteicami nolokāmi kāpšļi. Nenolokāmu kāpšļu gadījumā, noapaļojuma min.R 8 mm. • Nav pieļaujamas detaļas un elementi, kas nav pienācīgi nostiprināti, ka arī detaļas ar asām un nenoapaļotam daļām . 6.4.Standarta mopēdu klasē līdz 45 ccm atļauti bijušās PSRS laikā ražotie Ļeņingradas rūpnīcas vienātruma D tipa gaisa dzeses sērijveida dzinēji. Obligāti jāsaglabā oriģinālais motora izskats, oriģinālais karburators, cilindrs ar galvu, oriģinālais izpūtēja savienojums ar cilindru un oriģinālais klusinātājs - viss bez mehāniskas iejaukšanās pazīmēm. 6.5.Standarta mopēdu klasē līdz 50 ccm atļauti bijušās PSRS laikā ražotie Šauļu vai Kovrovas rūpnīcu divātrumu sērijveida Š un V tipa gaisa dzeses dzinēji. Obligāti jāsaglabā oriģinālais motora izskats, oriģinālais karburators, cilindrs ar galvu, oriģinālais izpūtēja savienojums ar cilindru un oriģinālais klusinātājs - viss bez mehāniskas iejaukšanas pazīmēm. 6.6. Sporta mopēdu klasē līdz 50 ccm atļauti bijušās PSRS laikā ražotie Ļeņingradas rūpnīcas vienātruma D tipa un Šauļu vai Kovrovas rūpnīcu divātrumu Š un V tipa gaisa dzeses dzinēji. Aizliegts izmantot cita ražotāja cilindru . 6.7.Lēmumu par mopēdu, kurš neatbilst šiem tehniskajiem noteikumiem, bet atbilst sacensību formātam(skat.p.1), kopīgi pieņem sacensību Direktors un Tehniskais komisārs. 6.8.Virzuļa Remontizmērs un dzinēja kopējā kubatūra nedrīgs pārsniegt ?% 6.5. Starta numuri. Katram mopēdam priekšā un abos sānos jābūt labi saskatāmam starta numuram. 6.5.1. Numuru fonu un ciparu krāsas: • Standartklases – balts fons, melni cipari • Sporta klase – dzeltens fons, melni cipari 6.5.2.Dalībnieks bez st.numura, vai ar slikti saskatāmu numuru sacensībām netiek pielaists. Galīgo starta numuru atbilstību nosaka Tehniskā komisija. 6.5.3.Dalībnieks, kurš piesakās sacensībām to rīkošanas dienā, saņem starta numuru, kuru uz šīm sacensībām piešķir sacensību sekretariāts. 6.5.4. Dalībnieku st.nr. 6.5.5. Visiem dalībniekiem ir obligātas sacīkšu organizatora izdotās sponsoru uzlīmes. 7.SACENSĪBU NOTEIKUMI 7.1. Laiks brīvajiem treniņiem vai kvalifikācijai (ja tiek izmantoti laika skaitītāji) tiek noteikts pēc reģistrācijas. Tas nevar būt mazāks par 15 min. katrai klasei. 7.2. Starta kārtību nosaka pēc izlozes, jeb kvalifikācijas rezultātiem (ja tiek izmantoti laika skaitītāji). 7.3. Otrā brauciena starta kārtība pēc kvalifikācijas rezultātiem. 7.4. Visās klasēs notiek divi braucieni. 7.5. Minimālais sacensību brauciena garums ir 10 apļi. Sliktos laika apstākļos (stiprs lietus, utt.) iespējama distances samazināšana (ne mazāk par 7 apļiem), par kuru dalībnieki tiek informēti pirms brauciena sākuma. 7.6. Brauciena laikā tehniku mainīt nedrīkst. 8. SACENSĪBU DROŠĪBA UN VIDES AIZSARDZĪBA 8.1. Sacensību vietā dalībnieki izvietojas sacensību organizatora noradītajā teritorijā. 8.2. Dalībnieku novietnē aizliegts braukt ar mototehniku bez ķiveres. 8.3. Izmēģinājuma braucienus var veikt tikai sacensību organizatora norādītā ceļa posmā. 8.4. Pirmsstarta zonā aizliegts strauja bremzēšana un paātrināšanās. 8.5.. Šo noteikumu pārkāpēji tiek nekavējoši izslēgti no sacensībām. 8.6.. Aizliegts smēķēt un rīkoties ar atklātu uguni. 8.7. Ieteicams ugunsdzēšamais aparāts katras komandas apmešanās vietā. 8.8. Aizliegts piegružot teritoriju. 8.9. Par drošības un vides aizsardzības noteikumu ievērošanu un neievērošanās sekām atbild paši sacensību dalībnieki. . 8.10.Šo noteikumu pārkāpēji saņem galvenā tiesneša aizrādījumu, atkārtota pārkāpuma gadījumā tiek izslēgti no sacensībām. 9. UZVARĒTĀJU NOTEIKŠANA 9.1. Sezonas kopvērtējumā katras klases uzvarētāji kļūst par 2012. gada Zelta Mopēda čempioniem motošosejā 9.2. Kopvērtējumā tiek ieskatīti dalībnieki ar LaMSF vai citas valsts motosporta federācijas licencēm. 9.3. Katra no trīs klasēm iegūst čempionāta statusu tikai tādā gadījumā, ja tajā kopvērtējumā piedalās ne mazāk, kā desmit dalībnieki ar LaMSF licencēm, kuri ņēmuši dalību ne mazāk, kā pusē no notikušajiem sacensību posmiem. Pretējā gadījumā čempiona tituls netiek piešķirts un tiek pasniegts LaMSF Kauss. 9.4. Katrā klasē, katrā sacensību braucienā par iegūto vietu, neatkarīgi no dalībnieku skaita, dalībnieks saņem punktus saskaņā ar tabulu: Vieta 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Punkti 25 22 20 18 16 15 14 13 12 11 Vieta 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. punkti 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 9.5. Katrā sacensību posmā uzvar dalībnieks, kam lielākā abu braucienu punktu summa. 9.6.Vienāda punktu skaita gadījumā prioritāte ir dalībniekam ar augstāko vietu pēdējā braucienā 9.7. Kopvērtējuma rezultātus nosaka pēc dalībnieku visu posmu iegūto vietu punktu summas. 9.8. Ja rezultāts kopvērtējumā vienāds, prioritāte tiek dota dalībniekam, kam vairāk augstākas vietas, tālāk – augstākā vieta pēdējā braucienā, priekšpēdējā braucienā utt. 9.9. Rezultātus nosaka pēc finiša līnijas šķērsošanas secības, ja sportists finišējis kontrollaikā (ja tāds norādīts sacensību Nolikumā) 10. APBALVOŠANA 10.1. Katrā posmā tiek apbalvoti katras klases pirmo trīs vietu ieguvēji ar posma Organizatora balvām un diplomiem 10.2. Zelta Mopēda čempionāta kopvērtējumā, LaMSF apbalvo katras klases pirmo trīs vietu ieguvējus. ar medaļām, diplomiem un kausiem. 10.3. Ja kādā no klasēm saskaņā ar Nolikuma p. 8.3. notiks LaMSF Kauss, pirmo trīs vietu ieguvēji tiks apbalvoti ar diplomiem un kausiem 10.4. Visos posmos iespējamas sponsoru un atbalstītāju balvas dažādās nominācijās. 11. PROTESTI 11.1.Protestam jābūt iesniegtam rakstiskā veidā, norādot pārkāptos Nolikuma vai Noteikumu punktus, ne vēlāk kā 20 min. pēc pēdējā dalībnieka finiša, pievienojot Ls 20,-. ( sk. DAK nolikumu) 11.2.Ja protests netiek apmierināts, nauda paliek Motošosejas komisijas rīcībā. 11.3.Ja protests saistīts ar dalībnieka mopēda izjaukšanu, protestam papildus jāpievieno Ls 10.,- Izjaukšanas darbus veic dalībnieks (viņa mehāniķis), par kura mopēdu iesniegts protests. 11.4.Ja protests, kas saistīts ar mopēda izjaukšanu netiek apmierināts, papildus nauda (Ls 10) paliek braucējam pret kura mopēdu tika iesniegts protests. 11.5. Ja braucējs atsakās no mopēda izjaukšanas, viņa rezultāts sacensību posmā tiek anulēts. 12.PAPILDUS NOTEIKUMI 12.1. Visus ar sacensībām saistītos izdevumus sedz komandējošā organizācija vai sportists. Organizators ar naktsmītnēm neapgādā. 12.2. Sacensību vietā reklāma var tikt izvietota tikai ar organizatora atļauju.